loading...
فوتبال نوین
soheilsalmankhah بازدید : 20 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

در آخرين برنامه نود سال 92 چه‌گذشت؟


سرانجام آخرين دوشنبه سال فرارسيد تا در هفته‌اي که کمترين اتفاق در فوتبال ايران رخ داده بود علاقه‌مندان به نود آخرين برنامه سال خود را ببينند. تجربه برنامه آخر سال دو سال پيش که با حضور 3 کمدين معروف ايراني‌ همراه بود موجب شد تا همه منتظر يک نود جذاب باشند.


همانطور هم که فردوسي‌پور از هفته قبل خبر داده بود نود اين هفته قرار بود با سورپرايز‌هايي همراه باشد که طبق پيش‌بيني‌ها بخش مهمي از اين سورپرايزها به حضور سينمايي‌ها در برنامه نود اختصاص داشت و در پايان اگرچه برنامه آنگونه که فردوسي‌پور مي‌خواست نشد او براي «آب شدن يخ» مهمان‌هايش متوصل به رامبد جوان هم شد اما حاشيه‌هاي جذابي هم ايجاد شد که ديدن و خواندن آن خالي از لطف نيست.

به گزارش تابناک، سوال پيامکي اين هفته نود با توجه به پايان سال به عملکرد اين برنامه اختصاص داشت و فردوسي‌پور از مردم خواسته بود با انتخاب گزينه‌هاي «بلي»، «خير» رضايت خود را نسبت به عملکرد برنامه نود در سال 1392 اعلام کنند.

پخش چهار ديدار نمايندگان ايران در جام باشگاه‌هاي آسيا که هفته گذشته برگزار شد تنها بخش فوتبالي نود شب گذشته بود. خلاصه بازي‌هاي استقلال و الريان، فولاد و الفتح، تراکتورسازي و لخويا و سرانجام سپاهان و الاهلال در اين بخش پخش شد و با پخش بخش اول گزارش «فوتبال ايراني» فردوسي‌پور به سراغ مهمان خود رفت.

بخش نخست «فوتبال ايراني» به حواشي گفت‌وگوي بهمن‌ماه نود با سيد حسن خميني و خوليو ولاسکو اختصاص داشت و بعد از آن فردوسي‌پور در استوديو با کيانوش عياري کارگردان برجسته سينما وتلوزيون منتظر مردم بود.

گفت‌وگوي فردوسي‌پور و عياري البته چندان جذاب دنبال نشد و قطع پياپي حرف‌هاي عياري و سوال‌هاي بعضا نامناسبي که از او پرسيده شد در کنار شخصيت جدي کارگردان اهوازي که سابقه دروازه‌باني در تيم خليج فارس ليگ اهواز را در جواني داشت موجب شد تا گفت‌وگوي اين دو با ريتم مناسبي دنبال نشود.

عياري گفت که در جواني در ليگ اهواز و در تيم خليج فارس بازي مي‌کرده و در يک فصل با دريافت 19 گل در هشت يا نه بازي ضعيف‌ترين عملکرد را در ميان دروازه‌بان‌هاي اهوازي داشته. او از تاثير صعود ايران به جام‌جهاني فرانسه در فيلم بودن يا نبودن گفت و با اعتماد به نفس گفت که ايران در برزيل با کسب هفت امتياز پس از تساوي با آرژانتين و پيروزي برابر نيجريه و بووسني به عنوان سرگروه به مرحله بعدي صعود خواهد کرد.

بخش پاياني صحبت‌هاي عياري و فردوسي‌پور حول محور کمپين هنرمندان در حمايت از مرزبان‌هاي ربوده شده گذشت و رضا کيانيان هم پشت خط برنامه آمد و از کمبود هفتصدهزار امضا براي اين کمپين سخن گفت و از بينندگان برنامه خواست تا پايان برنامه به اين کمپين بپيوندند. جالب اينجاست که در پايان برنامه بيش از نهصدهزار نفر به اين کمپين پيوستند تا بار ديگر کيانيان روي خط برنامه بيايد و از مردم تشکر کند.

در ادامه سايت www.tpm.ir هم به عنوان کمپين "سربازان ايراني را آزاد کنيد" براي امضاي ايرانيان اعلام شد.

با پخش قسمت دوم «فوتبال ايراني» که به حواشي گفت‌وگوي فردوسي‌پور و پروين که چند ماه پيش برگزار شد اختصاص داشت فردوسي‌پور با پخش قسمتي از سري جديد سريال پايتخت از مهمان‌هاي ويژه خود رونمايي کرد. محسن تنابنده و احمد مهرانفر که به چهره‌هاي خسته مهمان برنامه نود شده بودند.

بخش نخست گفت‌وگوي اين دو و فردوسي‌پور چنان غير جذاب پيگيري شد که فردوسي‌پور براي «آب شدن يخ» آن‌ها رامبد جوان را که در همان لحظه سر صحنه فيلم‌برداري بود را پاي گفت‌وگوي تلفني برنامه کشاند تا اندکي بر حرارت اين بخش بيفزايد.

مهمان‌هاي برنامه هم براي اينکه نشان دهند يخشان باز شده شروع کردند به شوخي با فردوسي‌پور که در اين ميان ديالوگ‌هاي جالبي رد و بدل شد. از گير دادن به استوديوي برنامه تا درآمد فردوسي‌پور از صدا و سيما و وقتي که عادل از پاسخ دادن به آن طفره رفت تنابنده از او پرسيد «چطور هرکسي اينجا مياد ازش اين سوال را مي‌پرسيد ؟»

اما علي‌رغم شوخي‌هاي تنابنده، مهرانفر در اکثر مواقع خيلي جدي به سوالات پاسخ مي‌داد. او در بخشي از برنامه خطاب به فردوسي‌پور گفت: «تو پرسپوليسي هستي. من خودم در يک سفر از زير زبانت کشيدم». حتي تذکر فردوسي‌پور در بخش بعدي گفت‌وگو به مهرانفر براي اعتراف به اينکه اين حرف‌ها را براي شوخي به زبان‌ آورده و صحت ندارد هم افاقه نکرد .

تنابنده هم با اشاره به سابقه چند مسابقه فوتبالي که با فردوسي‌پور بازي کرده بود اعلام کرد: « مردم عزيز اگرچه اينجا خيلي خودش را عادل نشان مي دهد در فوتبال خيلي خشن است و خيلي هم جر مي زند.»

تنابنده که اعتراف کرده بود يک استقلالي دو آتشه است و از يک خانواده کاملا استقلالي است در بخشي از گفت‌وگو خاطره فوتبالي جالبي را بيان کرد: «بازي ايران و قطر بود و مادرم ميهمان دعوت کرده بود و در اواسط بازي من از کوره در رفتم و شروع به فحش دادن به قطري ها کردم و در همان لحظه بود که ميهمانان ما از جايشان بلند شده و منزل ما را ترک کردند.»

در خلال گفت وگو با اين دو بازيگر سريال پايتخت فردوسي‌پور با اميرحسين حاجي‌زاده، نابغه نونهال اردبيلي که پخش فيلم‌هايش از نود موجب شد تا در زمان رويانيان پرسپوليس ادعا کند که يک قرارداد 10 ساله با او امضا کرده به گفت‌وگو نشست.

کوچک‌ترين مهمان برنامه نود در خصوص قرارداد پرسپوليس گفت: هيچ اقدامي براي وي از سوي اين باشگاه نشده و پولي نيز دريافت نکرده است.

حاجي زاده عنوان کرد که طرفدار رئال مارديد است و از باشگاه هاي داخلي نيز پرسپوليس را برمي گزيند. اين بازيکن نه ساله اردبيلي در بخش‌هاي مختلفي از گفت وگوي خود از علاقه شديدش به علي دايي سخن گفت.

در خلال همه اين گفت‌وگوها آيتم‌هاي جالبي مثل سوتي‌هاي سال فردوسي‌پور، طنز نود، مراحل ساخت دکور و گزيده‌اي از ايران نود پخش شد.

پس از پخش گزارشي از چالش‌هاي فوتبال اران در سال 92 و گزيده اي از برنامه‌هاي سال 92 و همين طور گزارش ليگ يک محمد رويانيان مهمان تلفني برنامه نود شد. وي در مورد قرارداد اميرحسين حاجي زاده گفت: براي بستن قرارداد دو بار به اردبيل رفتيم، قرارداد 10 ساله را بدين نحو بستيم که 3 سال آن را طبق قانون سازمان ليگ و 7 سال ديگر را بصورت محضري و با رضايت خانواده اش، تا بتواند با حمايت پرسپوليس به فوتبال خود ادامه دهد.

براي فرستادن اين نوجوان به اروپا اقداماتي انجام داديم و اين اقدامات به جاهايي هم رسيده است. البته ما نسبت به اين نوجوان کم کاري کرديم و با خانواده اين کودک تماس گرفتيم و قرار شد جلسه اي با ما داشته باشند و در مورد اميرحسين حاجي زاده صحبت هايي داشته باشيم.

وي ادامه داد: اينکه قرارداد وي 10 ساله اعلام شد باور کنيد قصد رسانه اي کردن اين موضوع را نداشتيم. وي در مورد برنامه نود گفت: برنامه نود خيلي خوب است و صداقت و صراحت شما (فردوسي پور) باعث موفقيت اين برنامه شده است.

گزارش کوتاهي از قهرماني تيم فوتسال دبيري تبريز در ليگ فوتسال پخش شد.

مثل سال گذشته سوال آخرين برنامه نود به ميزان رضايت مردم از اين برنامه در سال گذشته اختصاص داشت که 96 درصد از مخاطبان اين برنامه ، راي اعتماد مجدد به آن دادند. 

آخرين برنامه نود سال 92 ساعت 2:37 بامداد سه شنبه 27 اسفند به پايان رسيد و برنامه بعدي روز پنج‌شنبه 14 فروردين ماه 93 روي آنتن خواهد رفت.
soheilsalmankhah بازدید : 24 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

در برنامه نود ديشب چه گذشت؟


در برنامه شب گذشته 90 مايلي‌کهن قرارداد دايي با پرسپوليسي‌ها را فاش کرد و گفت که برخي‌ها ارتباط خود با باشگاه را قطع کردند اما هنوز حقوق مي‌گيرند!


برنامه نود اين هفته از ساعت 22:41 دوشنبه شب از شبکه سوم سيما روي آنتن رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سئوال مسابقه پيامکي اين هفته به بهترين مربي خارجي دو دهه اخير در فوتبال باشگاه هاي ايران اختصاص يافته بود.

1. توني اوليويرا 2. لوکا بوناچيچ 3.استانکو پوکله پوويچ 4. مصطفي دنيزلي 5. زلاتکو کرانچار

پس از پخش گزارش نود درجه که به اتفاقات هفته اخير فوتبال پرداخته بود گوشه هايي از ديدار تيم هاي استقلال خوزستان و داماش گيلان و حاشيه ها و مصاحبه هاي مربوط به آن پخش شد.

گزارشي در خصوص خوليو ولاسکو سرمربي سابق تيم ملي واليبال پخش شد که طي آن ولاسکو در خصوص علاقه اش به فوتبال صحبت مي کرد.

وي در اين باره گفت: من وقتي 15 سال داشتم در يک باشگاه فوتبال بازي مي کردم که يک مربي واليبال مرا ديد واز آنجا واليبال را آغاز کردم و اين رشته را ادامه دادم.

وي در اين گزارش از علاقه خود به تيم ها و مربيان خارجي صحبت کرد و گفت: در بين مربيان خيلي از فرگوسن خوشم مي آيد، از گوارديولا و مورينيو هم خوشم مي آيد و با گوارديولا بيشتر ارتباط داشتم و حتي وي در مراسمي از 3 آرژانتيني تقدير کرد که يکي از آنها من بودم و اين برايم افتخاري بزرگ است.

وي همچنين گفت: در ميان بازيکنان از مسي خيلي خوشم مي آيد چرا که به نظرم وي بازيکن متواضعي است و همه مردم وي را دوست دارند.

پس از مصاحبه ولاسکو ديدار تيم هاي نفت تهران و فولاد خوزستان و مصاحبه هاي مربوط به آن پخش شد.

گزارشي آماري از رقابت هاي جام حذفي ارائه شد که طي آن از پرگل ترين و کم گل ترين بازي و بهترين بازيکن، بهترين خط حمله و خط دفاع، پرتماشاترين بازي و ... نام برده شد.

گزارشي از مرحوم غياثيان از بنيانگذاران فوتبال خراسان پخش شد. روحش شاد ...

مرتضي اسدي 34 ساله، کاپيتان تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز قهرمان جام حذفي ميهمان اين هفته برنامه نود بود.

وي در ابتداي صحبت هايش گفت: پس از اينکه قهرماني در ليگ را از دست داديم تمام توان خود را بکار گرفتيم تا قهرمان جام حذفي شويم و اين جام حق هواداران بود و خيلي خوشحالم قهرمان جام حذفي شديم.

وي خاطرنشان کرد در تهران به دنيا آمدم و در تيم هايي همچون برق تهران، صبا و تراکتورسازي بازي کرده ام.

وي در ادامه صحبت هايش گفت: در طول مدت فوتباليم 2 بار از زمين اخراج شده ام.

گزارشي کامل از فينال جام حذفي فوتبال ميان دو تيم مس کرمان و تراکتورسازي تبريز و حاشيه هاي مربوط به آن پخش شد.

پس از گذشت يک ساعت از آغاز برنامه آمار مسابقه پيامکي گوياي محبوبيت کرانچار در ميان بينندگان برنامه نود بود که 33 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

صحنه هايي از گلها و پاس هاي مرتضي اسدي پخش شد و وي درباره آنها به صحبت پرداخت.

توني اوليويرا سرمربي پرتغالي تيم فوتبال تراکتورسازي ميهمان بعدي برنامه نود بود.

وي در ابتداي صحبت هايش گفت: از هواداران تبريزي تشکر ميکنم که ما را حمايت مي کنند. با وجود مشکلاتي که داشتم بار ديگر به تراکتور بازگشتم و از اين مسئله خوشحالم.

وي در مورد شهر تبريز و هواداران تراکتور گفت: تبريز شهر دوم من و هواداران تبريزي جزيي از خانواده من هستند و از در کنار آنها بودن لذت مي برم.

توني اوليويرا در مورد قهرماني در جام حذفي خاطرنشان کرد: اين قهرماني را فراموش نمي کنم چرا که با اين جام شادي را براي مردم تبريز به ارمغان آورديم.

در ادامه تصاويري از حرکات کنار زمين اوليويرا پخش شد که در نوع خود جالب بود و توني در اين باره گفت: شايد اگر اکنون که اين تصاوير را مي بينم مي گويم نبايد اين حرکات را انجام مي دادم ولي انجام اين حرکات در يک لحظه است و ارادي نيست.




وي در خصوص شکست خوردن در برخي ديدارها گفت: هميشه برد و باخت جزيي از بازي هستند و ما از شکست ها درس مي گيريم و تمام هدفمان اين است که اشتباهات گذشته تکرار نشود.

بخش دوم مصاحبه خوليو ولاسکو پخش شد و ولاسکو در اين بخش در خصوص دربي پايتخت به صحبت پرداخت.

وي گفت: اينکه هواداران پيش از بازي دربي از يک روز قبل در محل ورزشگاه حضور مي يابند خيلي جالب است.

وي که اکنون سرمربي تيم ملي واليبال آرژانتين است تصريح کرد: اکنون واليبال ايران قوي تر از واليبال آرژانتين است. وي در مورد تيم هاي ملي فوتبال ايران و آرژانتين نيز گفت: اين حقيقت در مورد فوتبال هم صدق مي کند با اين تفاوت که در فوتبال آرژانتين قوي تر از ايران است، اما نبايد فوتبال ايران را دست کم گرفت.

وي در مورد جام جهاني فوتبال گفت: مشخص نيست چه تيمي قهرمان مي شود، صعود ايران از گروهش در جام جهاني کار ساده اي نيست چرا که ايران در گروه دشواري قرار گرفته است.

وي در مورد ايران و مردم کشورمان گفت: مردم ايران بسيار ميهمان نواز هستند و مردمي خونگرم که آنها را بسيار دوست دارم.

وي در پايان از همه مردم و هواداران واليبال ايران تشکر کرد و گفت: آنها در ورزشگاه نام مرا صدا مي زدند که برايم خاطره اي شيرين است و هرگز اين خاطرات را از ياد نمي برم.

در ادامه برنامه تصاويري از دوران کودکي توني اوليويرا تا به امروز پخش شد که توني در مورد هر يک از آنها توضيحاتي جالب توجه ارائه مي داد. نکته جالب توجه در اين بخش تعجب اوليويرا از نحوه تهيه اين عکس ها بود تا جايي که خطاب به فردوسي پور گفت: "شما اين عکس ها را از کجا آورده ايد؟! "

بخش ديگري از گزارش نود تا نود پخش شد که در آن مسائل هفته اخير فوتبال کشورمان به تصوير کشيده شده بود.

اوليويرا در ادامه صحبت هايش خاطرنشان کرد: با قهرماني در جام حذفي کار ما تمام نشده و براي موفقيت در ساير بازي هاي ليگ تمام تلاشمان را مي کنيم تا بهترين بازي ها را انجام دهيم.

تصاوير متعددي از توني اوليويرا پخش مي شد و وي در مورد آنها توضيحاتي ارائه مي داد.










پس از گذشت 2 ساعت از زمان آغاز برنامه طبق آمار مسابقه پيامکي 39 درصد آرا به کرانچار اختصاص يافته بود.

گزارشي از کاميار سعادت، عکاس با سابقه باشگاه پرسپوليس پخش شد که بدليل بيماري در بيمارستان بستري شده است ... براي اين عکاس با تجربه ورزشي آرزوي سلامتي داريم.

کاميار سعادت در اين گزارش از وضعيت جسماني خود سخن گفت.

در خلال اين گزارش علاوه بر مريم سعادت، خواهر کاميار سعادت که از بازيگران با تجربه سينما است، برخي مسئولان و اعضاي باشگاه پرسپوليس از جمله حميد استيلي به صحبت پرداخته ودر مورد وضعيت کاميار سعادت صحبت کردند.

اوليويرا در بخش ديگري از صحبت هاي خود در مورد مانوئل ژوزه و کي روش گفت: اين دو مربي خيلي بزرگي هستند اما شخصيت هاي متفاوتي دارند. من با هردوي اين مربيان دوست هستم.

گزارشي جالب از لحظه پايان ديدار فينال جام حذفي و قهرماني تراکتور و اشک ها و لبخندهاي بازيکنان و مربيان و صحبت هاي بازيکنان و هواداران دو تيم پخش شد.

اوليويرا در خصوص اين قهرماني گفت: قهرماني در جام حذفي برايم خيلي اهميت داشت چرا که هواداران خوشحال شدند، يک سال و نيم در تراکتور هستم ولي در طول اين مدت ارتباط بسيار قوي با هواداران تبريزي برقرار کرده ام.

وي در خصوص شادي پس از قهرماني در جام حذفي گفت: من اين نوع شادي را نيز تمرين کرده بودم!



وي ادمه داد: دو تيم حالت متفاوتي داشتند و يکي خوشحال و ديگري غمگين بود و اين رسم زندگي است و بالا و پايين دارد.



اوليويرا در مورد بازي هاي ليگ برتر تيمش گفت: تا پايان ليگ حرفه اي کار مي کنيم و تلاش ميکنيم بهترين نتيجه را بگيريم. وي در خصوص رابطه اش با بازيکنان گفت: من يکي از آنها هستم و پيش از اينکه يک مربي باشم يکي از بازيکنان هستم و در قبال اين رفتار مي خواهم آنها هميشه در تمرينات حضور يافته و خوب تمرين کنند.

گزارشي از فرشاد پيوس و ورزشگاه مرغوب کار پحش شد و پيوس از خاطرات سال هاي دور خود سخن مي گفت.

وي در بخشي از صحبت هاي خود گفت: بايد افرادي سر کار بيايند که وارد بوده و اينکاره باشند.

گوشه هايي از ديدار تيم هاي ذوب آهن و فجر شهيد سپاسي و حاشيه ها و مصاحبه هاي مربوط به آن پخش شد.

گزارشي از جلسه پيشکسوتان پرسپوليس و حاشيه هاي پيش آمده در اين جلسه پخش شد که تعدادي از پيشکسوتان از جمله مايلي کهن، فنوني زاده، خوردبين، پروين و الله وردي پخش شد.

در اين مصاحبه ها اغلب پيشکسوتان از جايگاه پرسپوليس در ليگ ناراضي بودند.

محمد مايلي کهن پيشکسوت پرسپوليس روي خط تلفني برنامه آمد و در مورد جلسه روز گذشته پيشکسوتان پرسپوليس گفت: در اين جلسه ساير پيشکسوتان صحبت هاي خود را ارائه کردند و من نيز صحبت هاي خود را عنوان کردم و مسئله خاصي نبود که الله وردي تا اين حد ناراحت شد و من جسارتي نکردم.

همه بايد از پروين حمايت کنيم، من در بخشي از صحبت هاي خود گفتم که دوستاني که توانايي مالي دارند اکنون به فکر پرسپوليس باشند، در بخشي ديگر گفتم دايي بايد به خاطر مشکلات اخير باشگاه 30 درصد جريمه شود، دايي مبلغ قراردادش يک ميليارد و هفتصد و پنجاه ميليون تومان قرارداد دارد که 84 درصد آن را دريافت کرده است!

مواردي در باشگاه پرسپوليس وجود دارد که اگر اين ها عنوان شود جاي تاسف دارد! بطور مثال هنور آرفي خانه خود را تحويل نداده است! افرادي هستند که حضور ندارند ولي حقوق دريافت مي کنند.

حسين قدوسي مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس روي خط تلفني برنامه آمد و گفت: نميدانم چرا برخي افراد اين مسائل را مطرح مي کنند؟! اکنون بايد به فکر موفقيت پرسپوليس باشيم نه اينکه در اين مقطع زماني پرسپوليس را به چالش بکشيم!

مايلي کهن در ادامه صحبت هايش در مورد هواداران پرسپوليس گفت: هواداران بازيکناني ميخواهند که با قدرت در زمين حضور يابند و براي هواداران به ميدان بروند.

قدوسي عنوان کرد: چرا مدام ميگوييد پرسپوليس در زمان مديريت رويانيان 60 ميليارد بدهي داشته است، اين بدهي براي 20 سال اخير پرسپوليس است نه زمان رويانيان! اين مسائل روي بازيکنان فشار مي آورد!

با توجه به کمبود وقت صحبت هاي مايلي کهن و قدوسي نيمه تمام ماند و در بخش پاياني برنامه گزارشي از ليگ دسته يک فوتبال پخش شد.

برنامه اين هفته نود ساعت 2:22 بامداد سه شنبه به پايان رسيد.



soheilsalmankhah بازدید : 13 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

هر آنچه در برنامه نود ديشب گذشت


در حالي که حرف‌هاي کي‌روش جنجالي در فوتبال ايران به پا کرده بود و حتي قلعه‌نويي پيشنهاد مناظره با وي را در برنامه نود داده بود کوتاهي زمان برنامه يا عدم علاقه فردوسي‌پور به پرداختن به اين موضوعات موجب شد تا نود بيشتر وقت خود را روي بازي‌هاي ليگ بگذارد.


 

ساعت 22:34 دقيقه دوشنبه شب نود کمي زودتر از هميشه روي آنتن رفت تا عادل فردوسي پور با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي تلويزيون براي جشنواره فيلم فجر اين خبر را در ابتداي برنامه به هوادارانش بدهد که امشب کوتاه تر از هميشه مهمان خانه‌هاي مردم است و همين کوتاهي هم موجب شد تا تنها به بررسي بازي هاي ليگ بپردازند و حاشيه‌هاي هفته گذشته فوتبال ايران را چندان باز نکنند.

به گزارش تابناک، در حالي که حرف‌هاي کارلوس کي‌روش در برنامه روز جمعه ورزش و مردم ولوله‌اي در فوتبال ايران به پا کرده بود و حتي امير قلعه‌نويي پيشنهاد مناظره با وي را در برنامه نود اين هفته داده بود کوتاهي زمان برنامه يا عدم علاقه فردوسي‌پور به پرداختن به اين موضوعات و دامن زدن به آن‌ها موجب شد تا نود بيشتر وقت خود را روي بازي‌هاي ليگ بگذارد و حتي گفت‌وگوي تلفني آن‌ها با کفاشيان هم چندان چالشي بر نيانگيخت و صحبت‌هاي ميرشاد ماجدي در پايان برنامه نيمه کاره ماند. به اين ترتيب نود يکي از آرام‌ترين شب‌هاي خود را پشت‌سر گذاشت.

سوال پيامکي اين برنامه با توجه به به‌هم ريختگي جدول نتايج در هفته هاي پاياني و حضور حداقل شش مدعي براي تصاحب عنوان قهرماني در پنج هفته باقي مانده به پيش‌بيني قهرمان ليگ برتر اختصاص داشت که بيبنندگان مي‌بايست از ميان شش گزينه استقلال، پرسپوليس، فولاد، نفت، تراکتور و سپاهان يکي را انتخاب کنند. در ضمن در اين برنامه آقاي جعفري به عنوان کارشناس داوري عادل فردوسي‌پور را تا پايان برنامه همراه کرد.

نود درجه نخستين گزارش برنامه نود امشب بود و سپس خلاصه بازي ملوان بندر انزلي و نفت تهران پخش شد. يکي از معدود بازي‌هاي اين هفته که گل هم در بر داشته و تيم خوب ملوان را به رده هفتم ليگ برتر رساند. جعفري در قسمت کارشناسي داوري اين بازي با توجه به خطاي بازيکن ملوان روي بازيکن نفت گفت که داور مي‌بايست يک پنالتي به سود تيم نفت اعلام مي‌کرد که چنين نشد.

دومين بازي اين هفته بازي استقلال و ملوان بود. بازي که مي‌توانست استقلال را با دو اختلاف امتياز در صدر جدول به روزهاي آتي اميدوارتر کند که با گل دقايق تلف شده ادينهو به تساوي کشيده شد و موجب شد تا رقابت در صدر جدول در هفته‌هاي آتي سخت‌تر و حساس‌تر شود. نود گزارش مفصلي از اين بازي پخش کرد و در بحث داوري بازي در خصوص پنالتي که روي آرش برهاني اتفاق افتاد و خيلي‌ها معتقد بودند که پنالتي نبود. با اين حال جعفري اذعان داشت که در اين صحنه تصميم داور درست بود و پنالتي استقلال صحيح بود. اگرچه ساموئل نتوانست اين پنالتي را به گل تبديل کند. پخش بازي سايپا و فولاد و بررسي داوري اين بازي بخش ديگر برنامه بود.

گزارش مفصل بعد نود براي آخرين بازي هفته گذشته ليگ بود. جايي که پرسپوليس از سپاهان انتقام گرفت و تيم ده نفره سپاهان را در آزادي با دو گل شکست داد. از نکات جالب اين گزارش حرف‌هاي خلعتبري در خصوص شجاع خليل‌زاد مدافع سپاهان بود که در مقطعي از بازي با وي درگيري پيدا کرد و در پايان بازي هم با کنايه‌هايي حسابي از خجالت او در آمد. اما بازيکنان پرسپوليس پايان بازي را فرصت مناسبي ديدند براي گله و شکايت از وضعيت مالي و نابساماني وضعيت پرداخت‌ها در باشگاه.

اما در بخش بررسي اتفاقات داوري بازي جعفري ايرادهاي فراواني از داوري بازي گرفت. او ابتدا يکي از موقعيت‌ها خوب سپاهان را که توسط داور آفسايد اعلام ده بود را نادرست خواند و سپس خطاي دقايق ابتداي خلعتبري روي خليل‌زاد را حرکت خطرناک دانست و حداقل جريمه آن را کارت زرد دانست. وي در ابتدا خطاي مهدي شريفي را که با کارت قرمز داور همراه بود را حداکثر لايق دريافت يک کارت زرد دانست و از سوي ديگر يکي از گل‌هاي پرسپوليس را که داور آفسايد اعلام کرد را هم درست خواند.

با پخش گزارشي از استقبال با شکوه مردم تبريز از توني نود به استقبال بازي تراکتورسازي و داماش رفت. بي‌برنامگي در مراسم استقبال از توني موجب شد تا تماشاگران به شدت از نحوه ساماندهي برنامه شکايت داشته باشند و اين موضوع موجب شد تا بعد از پخش خلاصه بازي نظمي، مدرعامل جديد تراکتورسازي براي توضيح اتفاقات روز استقبال مهمان تلفني نود شود. او که از هواداران تراکتور عذرخواهي کرده بود نتواسنت جواب مشخصي به اين سوال فردوسي‌پور که پسر توني به عنوان مربي روي نيمکت قرار دارد يا آناليزور بدهد و تنها اذعان داشت که باشگاه مجوز حضور وي روي نيمکت را اخذ کرده و او پيش از اين هم آنالزور باشگاه بوده است.

در اين ميان و با توجه به بازي نيمه نهايي جام‌حذفي در تبريز و تهران و شرايط نامناسب جوي حاکم بر کشور در اين روزها اصغري کارشناس هواشناسي روي خط برنامه آمد و گزارشي از وضعيت آب و هواي فردا در دو شهر تبريز و تهران داد. فردوسي‌پور که از ابتداي برنامه نگران وضعيت مردم شمال کشور که به دليل سرماي شديد زندگي روزمره در آن تعطيل شده بود در اين خصوص هم سوالاتي از اصغري پرسيد.

با پايان گزارش بازي تراکتورسازي گزارش نود در خصوص حرف هاي کارلوس کي‌روش و جنجال اين روزهاي فوتبال ايران پخش شد. گزارشي که در آن ضمن پخش بخش‌هايي از حرف‌هاي کي روش صحبت‌هاي علي فتح‌الله زاده، امير قلعه نويي، زلاتکو کرانچار و علي کفاشيان پخش شد. در جايي وقتي گزارشگر نود از کفاشيان پرسيد که علت ناراحتي کي روش عدم پرداخت حقوقش بود کفاشيان با خنده هميشگي‌اش گفت که ان شالله به زودي ايشان را هم مهربان مي‌کنيم. 

حرف‌هاي قلعه‌نويي در خصوص اينکه مدال ها المپيکي ايران از پرتغال بيشتر است هم از بخش‌هاي جالب اين گزارش بود که البته حسن ختام آن توضيحات فتح‌الله زاده در خصوص ماجراي شکايت به فيفا بود. با اتمام اين گزارش نخستين گزارش نود تا نود منتشر شد و بعد از آن هم مراسم رونمايي از پيراهن تيم ملي پخش شد.

در خصوص پيراهن تيم ملي و نماد يوزپلنگ روي آن ابتدا اينانلو کارشناس محيط زيست تلويزيون روي خط برنامه آمد و با گفتن اينکه ايده اوليه اين ماجرا به وي اختصاص داشت گفت که طرحي که سرانجام روي پيراهن تيم ملي رفت با آنچه آنها انتظار داشتند متفاوت است. عادل فردوسي‌پور در اين بخش علي کفاشيان را رو خط برنامه آورد و با مقايسه لوگوي فدراسيون هاي فوتبال دنيا با لوگوي فدراسيون ما که تنها يک توپ خالي فوتبال است از وي تقاضا کرد که با همکاري چند گرافيست لوگوي فدراسيون فوتبال و ليگ برتر را تغيير دهد. صحبت در خصوص اختلاف کي‌روش با آلشپورت و ماجراي شايعات قرارداد او با آفريقاي جنوبي از ديگر بخش‌هاي اين گفت‌وگو بود.

با پخش دومين نود تا نود گزارش بازي ذوب‌آهن و گسترش فولاد پخش شد که ذوب با از دست دادن دو امتياز ديگر همچنان در منطقه سقوط جدول قرار دارد. گزارشي از نارضايتي هواداران اين تيم بخش بعدي اين گزارش بود که با متهم کردن بازيکنان و مهم تر از آن لوکا بوناچيچ مربي سابق اين تيم اعتراض خود را نسبت به وضعيت بد اين تيم نشان دادند.

خلاصه بازي استقلال خوزستان و فجر سپاسي و راه‌آهن و صبا هم از بخش هاي پاياني برنامه نود بود که با آخرين بخش نود تا نود و گزارش ليگ يک همراه بود. در بخش پاياني برنامه ميرشاد ماجدي روي خط برنامه آمد و در خصوص وضعيت بازيکنان کمکي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا توضيحاتي داد که به نظر فردوسي پور چندان قانع کننده نبود اما به دليل کوتاهي وقت برنامه صحبت هاي ماجدي بي خداحافظي قطع شد.

در مسابقه پيامکي نود پرسپوليس با 53 درصد آرا به عنوان قهرمان ليگ شناخته شد و استقلال با 38 درصد در جايگاه دوم قرار گرفت.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 272
  • بازدید کلی : 5,373
  • کدهای اختصاصی

    Top Blog
    وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

    بنر ما یا همون شما

    فوتبال نوین